Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Mikro
Kraków, Lea 5
Repertuar dla kina Mikro jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Eksploracja twórczości Anselma Kiefera, malarza i rzeźbiarza, który poprzez swoją sztukę konfrontował niemieckie społeczeństwo z dziedzictwem III Rzeszy.
Kobieciarz i naciągaczka uczą się człowieczeństwa, kiedy są zmuszeni współpracować, aby ruszyć w pogoń za swoimi robotami-sobowtórami, które zakochały się i uciekły.
Edward odnajduje w Portugalii swoją biologiczną rodzinę. Jednak ich wspólna przeszłość kryje mroczny sekret, który na zawsze zmieni jego rozumienie własnej tożsamości i pochodzenia.
Pandemia i związany z nią lockdown solidnie dały się we znaki Lisie i Clemensowi, głównym bohaterom komedii "Kolacja pożegnalna". Para zdecydowana jest zacząć nowy rozdział w swoim życiu, a pomóc ma w tym przeprowadzka z sennego Hanoweru do tętniącego życiem Berlina. Lisa jest ambitną lekarką, przed którą poważna zawodowa szansa, Clemens z kolei próbuje swoich sił jako piosenkarz i tekściarz. Oboje liczą, że wyjazd do niemieckiej stolicy okaże się przełomowy na każdej płaszczyźnie ich życia. Zanim jednak do tego dojdzie, para postanawia zorganizować pożegnalną kolację w swoim niemal pustym już mieszkaniu. Kiedy kolejni przyjaciele odwołują w ostatniej chwili wizytę, a w ich miejsce na imprezę trafiają nieproszeni goście, sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli.
Komendant obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau Rudolf Höss i jego żona Hedwiga próbują ułożyć sobie rodzinne życie w domu z ogrodem, który znajduje się tuż obok obozu.
Oto postać niczym z filmów Pasoliniego czy Felliniego. Chłopak ma na imię Ciretta i żyje na ulicach starego Neapolu, głównie z kradzieży i prostytucji. Jest też ulicznym śpiewakiem, sowizdrzałem oraz gorliwym wyznawcą lokalnego kultu maryjnego. Podążając za bohaterem poznajemy barwną społeczność, która resztkami sił broni się przed turystyfikacją, gentryfikacją i covidem. W towarzystwie "bożego prostaczka" odwiedzamy miejsca, gdzie plebejska religijność miesza się z pogodą ducha i międzyludzką solidarnością. Czy pozwolą one przetrwać w obliczu napierających zewsząd zmian?
PIES zamieszkujący Nowy Jork ma dość samotności i ulega słodkiej obietnicy telewizyjnej reklamy. Niebawem jego życie nabiera barw dzięki dziecięcej ciekawości przyjaciela - ROBOTA.
Tytuł filmu to numer, jakim oznaczono zaginionego w akcji armeńskiego żołnierza walczącego z Azerami o Górski Karabach w 2020 roku. Podczas gdy rodzina próbuje odnaleźć ciało studenta, jego siostra za pomocą smartfona rejestruje proces poszukiwań i emocje, jakie im towarzyszą. Czy badania DNA potwierdzą, że znalezione kości to szczątki Soghomona? Poprzez wystudiowane kadry mamy wgląd w sytuację wyjątkowo intymną, kiedy filmowanie staje się zarazem głębokim współodczuwaniem. Przed nami kameralny, kręcony intuicyjnie eksperyment, którego kulminacja nikogo nie pozostawi obojętnym.
"Moje libido zabije mnie pewnego dnia" - mówił Jürgen Baldiga, młody fotografik, poeta i aktywista. W Berlinie Zachodnim lat 80. był współtwórcą i kronikarzem tamtejszej subkultury LGBT+. Z pozostawionych przez niego bogatych archiwaliów, w tym również dzienników, powstała rozedrgana opowieść o nim samym i o środowisku żyjącym w cieniu epidemii AIDS. Bezkompromisowe, prowokacyjnie "brudne" fotografie Baldigi dokumentowały klimat swego czasu, w którym hedonizm był również rozpaczliwą reakcją na wszechobecny strach i moralne napiętnowanie.
Było ich czterech. Najstarszy Roy został największą gwiazdą, wybitny autor europejskiego kina, zdobywca najważniejszych nagród na międzynarodowych festiwalach, Ronny będący czarną owcą w rodzinie, ambitny Kjell, który podziwiał najstarszego brata, próbując mu bezskutecznie dorównać oraz Leif, ojciec reżyserki. Niegdyś bardzo zżyci, stracili ze sobą kontakt. Reżyserka, która sama jest matką trójki córek, próbuje na powrót zbliżyć ich do siebie, a jednocześnie, przepracować problem, który od pokoleń dotyka członków jej rodziny.
Trudno uwierzyć w amerykański sen z perspektywy miasteczka w Appalachach. To region wyeksploatowany i zapomniany, dotknięty bezrobociem, zanieczyszczeniem środowiska i przede wszystkim kryzysem opioidowym. Autorzy dokumentu towarzyszyli przez lata wielopokoleniowej rodzinie. Bez taryfy ulgowej, a zarazem wnikliwie i z empatią pokazali sytuację najmłodszej generacji, już na starcie obciążonej traumami, biedą i wszechobecnością uzależniających substancji. Ale jest wśród nich rezolutny Curtis, dorastający na naszych oczach, gotów wyrwać się z zaklętego kręgu, który pochłania jego najbliższych.
O czym mówią rosyjscy żołnierze, kiedy dzwonią z frontu do swoich domów? Rozmowy telefoniczne, jakie ukraińskie służby specjalne nagrywały w pierwszym półroczu wojny, przedstawiają zupełnie inny obraz niż tworzony przez kremlowską propagandę. Podsłuchane wypowiedzi zostają w filmie zderzone z zapisem tego, co pozostawili za sobą barbarzyńscy najeźdźcy. Efektem jest nie tylko podwójne świadectwo zniszczeń, szabru i zbrodni wojennych. To także trzymająca w napięciu opowieść o prawdziwych emocjach, nastrojach i chwilach zwątpienia, które czasem towarzyszą agresorom czy ich rodzinom. W zestawieniu z postapokaliptycznymi widokami tworzą porażające studium zniewolenia i konformizmu.
Ruhollah Zam, opozycyjny dziennikarz z Teheranu, nosi imię wodza rewolucji islamskiej i jest synem wysoko postawionego duchownego. Zaangażowany w protesty z lat 2017 - 2018 i represjonowany przez władze, był zmuszony wyjechać z żoną i dziećmi do Francji, lecz nawet tu, mimo zapewnionej mu ochrony, musi żyć w konspiracji. Reżyserka towarzyszy mu podczas zdalnej pracy i w codziennym strachu. Kręcony na gorąco film wypełnia jeszcze większa groza, gdy okazuje się, że międzynarodowa sieć aktywistów jest infiltrowana przez irański reżym i trudno zaufać nawet bliskim współpracownikom.
Dokument opowiada historię dwóch przyjaciółek ukazując ich doświadczenia związane z dojrzewaniem, pierwszą miłością oraz szkolnymi zasadami i ograniczeniami.
Po tragicznej śmierci matki na polsko-białoruskiej granicy 16-letnia Kurdyjka Runa musi szybko dorosnąć i zająć się czwórką swoich młodszych braci oraz pogrążonym w depresji, bezradnym ojcem. Podczas pobytu w obozie dla uchodźców rodzina zmaga się z traumą, niepewną przyszłością i groźbą deportacji. Ucieczką Runy od codziennych problemów jest szkicownik, który wypełniają kolejne niepokojące obrazy. Film jest częściowo animowaną opowieścią o przedwczesnym dorastaniu w cieniu globalnego kryzysu uchodźczego.